Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Συνέντευξη από τον φωτογράφο Marios Karabalis

O Marios Karabalis ειδικεύεται στην διαφημιστική φωτογράφιση προϊόντων και χρησιμοποιεί Canon EOS 5D Mark II και macro φακούς στα 100mm & 180mm. Ας δούμε τι μας είπε:



1.       Πως θα περιέγραφες με 3 προτάσεις την δουλειά σου, ως φωτογράφος;
 Η δουλειά μου αφορά σχεδόν αποκλειστικά φωτογραφήσεις προϊόντων (διαφημιστική - εμπορική φωτογραφία) στο studio, περιβάλλον με απόλυτο έλεγχο των παραμέτρων, του φωτισμού κυρίως αλλά και όλων των υπολοίπων, θέση του προϊόντος γωνία λήψης κτλ. Ο σκοπός είναι το προϊόν να αποδοθεί με πιστότητα αλλά και με εντυπωσιακό τρόπο, έτσι ώστε να είναι ελκυστικότερο από ότι είναι στην πραγματικότητα. Οι παράγοντες που είναι καθοριστικοί στην επιτυχή διαφημιστική φωτογράφηση είναι, η φαντασία - δημιουργικότητα του φωτογράφου, η ακρίβεια στον χειρισμό του εξοπλισμού και ο απαραίτητος επαγγελματικός εξοπλισμός στο studio που αποτελείται από πάρα πολλά μικρά gadgets και diy εξαρτήματα.

2.       Πότε και ποια ήταν η αφορμή για να ασχοληθείς με την φωτογραφία;
Από πολύ μικρός έπεσε στα χέρια μου η Zenith του πατέρα μου, οπότε και άρχισα να ασχολούμαι, μετέπειτα κατά την διάρκεια των σπουδών μου ως γραφίστας πάντα ασχολούμουν με την επεξεργασία φωτογραφίας στην ψηφιακή της μορφή. Η πρώτη ψηφιακή μηχανή μου ήταν μια μικρή canon point and shoot το 2000, με την οποία άρχισα να γνωρίζω καλύτερα τις δυνατότητες της φωτογράφησης και της επεξεργασίας στο photoshop. Η πρώτη μου ημιεπαγγελματική DSLR ήταν η Canon 10D με την οποία ξεκίνησα και την πορεία μου στην διαφημιστική φωτογραφία μαζί με κάποια studio flashes και ατελείωτες ώρες πειραματισμού σε ένα πάρα πολύ μικρό αυτοσχέδιο studio.

3.       Τι θέμα έχουν συνήθως οι φωτογραφίες σου; Ειδικεύεσαι σε κάποιο συγκεκριμένο είδος φωτογραφίας;

Τα θέματα μου είναι αποκλειστικά τα αντικείμενα - προϊόντα που πρέπει να αναδείξω μέσα από τις φωτογραφίες μου. Είμαι εξειδικευμένος τα τελευταία χρόνια στην φωτογράφηση κοσμήματος που είναι και αρκετά απαιτητική και εξειδικευμένη διαδικασία τόσο κατά την διάρκεια της φωτογράφησης όσο και μετά κατά το στάδιο του post production στο Photoshop. Τον τελευταίο καιρό εξειδικεύομαι σε μια πολύ δημιουργική τεχνική η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρων στο εξωτερικό στην φωτογράφηση πολλών εμπορικών προϊόντων όπως αναψυκτικών και αλκοολούχων ποτών. Η τεχνική αυτή ονομάζεται splash - liquid photography και αφορά φωτογράφηση υγρών, τα οποία πετώνται στον αέρα ή πάνω στο προϊόν και φωτογραφίζονται με ειδικό εξοπλισμό με ταχύτητες πάνω από 1/5000 του δευτερολέπτου. Η τεχνική αυτή χρειάζεται εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας γι΄αυτό και τεχνικά μπόρεσε να εξελιχθεί τα μόνο τελευταία χρόνια. Είναι μια εξαιρετικά δημιουργική τεχνική με μεγάλο φάσμα εφαρμογών, που όμως χρειάζεται εκτός από την φαντασία, επιμονή στην πολύωρη φωτογράφηση στο studio και πολύ καλή γνώση προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας όπως το Photoshop, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται το τέλειο τελικό αποτέλεσμα.


4.       A/M ή χρώμα και γιατί;
Σχεδόν αποκλειστικά χρώμα, ο λόγος είναι ότι πρέπει να αποδοθεί το προϊόν που σχεδόν πάντα είναι έγχρωμο.



5.       Ένας φωτογράφος πως βλέπει? Με τα μάτια, το μυαλό, ή τη φωτογραφική μηχανή?
Η προσωπικός μου τρόπος δουλειάς είναι να βλέπω το προϊόν που θέλω να φωτογραφίσω και μετά με την φαντασία μου να δημιουργώ την εικόνα στο μυαλό μου. Μετά σχεδιάζω πρόχειρα σε ένα χαρτί τον φωτισμό που πρέπει να έχω για να πετύχω αυτό που φαντάζομαι και τέλος αρχίζω τα test shoots. Άρα η απάντηση είναι, την φαντασία, το μυαλό.

6.       Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής σου; Έχεις κάποια μούσα;
Λόγω της φύσης της δουλείας μου σπάνια χρησιμοποιώ μοντέλο ή γενικότερα παρουσία ανθρώπου, οπότε όχι δεν έχω κάποια "μούσα".

7.       Ποιές είναι οι φωτογραφικές σου επιρροές; (διάσημοι φωτογράφοι ίσως και όχι μόνο)
Θαυμάζω πολλούς φωτογράφους παλιότερους και νεότερους και σίγουρα έχω επηρεαστεί από τους περισσότερους. Τα τελευταία χρόνια μου αρέσουν πολύ οι δουλείες των: Peter Schafrick, Martin Wonnacott. Bill Cahill και John Schulz.

8.       Οι περισσότεροι φωτογράφοι με την άφιξη της ψηφιακής τεχνολογίας πέρασαν σε αυτή. Εσύ είσαι ένας από αυτούς ή συνεχίζεις να φωτογραφίζεις με φιλμ;

Λόγω της ηλικίας μου επαγγελματικά ασχολήθηκα εξαρχής με με την ψηφιακή φωτογραφία, αλλά έχω γνωρίσει και το φίλμ ερασιτεχνικά. Οι σπουδές μου στην γραφιστική και κυρίως η εξειδίκευση μου στο photoshop τα τελευταία 18 χρόνια με βοήθησαν πολύ στην ψηφιακή εποχή που πλέον στον τομέα μου, η φωτογράφηση είναι το 50% και το υπόλοιπο κομμάτι είναι post production.


9.       Είσαι πιστός σε κάποια φωτογραφική κάμερα; Τι χρησιμοποιείς αυτή την περίοδο;

Γενικότερα είμαι Canon-άκιας και αυτήν την περίοδο χρησιμοποιώ την 5D mark II με κυρίως macro φακούς στα 100mm και 180mm.

10.   Κατά την γνώμη σου ποιοι παράγοντες συντελούν στη δημιουργία μιας καλής φωτογραφίας;
Όταν μιλάμε για μια "καλή" φωτογραφία είναι κάτι υποκειμενικό πιστεύω. Μόνο όσον αφορά την τεχνική θα μπορούσα να μιλήσω για παράγοντες που συντελούν σε μια τεχνικά "καλή" φωτογραφία. Οι παράγοντες αυτοί είναι η τεχνική κατάρτιση του φωτογράφου, η εμπειρία του στο να χρησιμοποιεί τον εξοπλισμό του. Ο εξειδικευμένος εξοπλισμός που δεν αφορά μόνο την φωτογραφική μηχανή και τους φακούς, αλλά τον φωτισμό τα εργαλεία στήριξης του φωτισμού και άλλων αντικειμένων, τον υπολογιστή που χρησιμοποιεί την οθόνη του, πατέντες που έχει φτιάξει ο φωτογράφος που δεν πωλούνται στο εμπόριο και τέλος η βαθιά γνώση του σε προγράμματα workflow και image processing.
Με τα παραπάνω απαραίτητα και με δημιουργική φαντασία, πιστεύω ότι μπορείς να "φτιάξεις" μια καλή φωτογραφία.

11.   Που βλέπεις τον εαυτό σου και την δουλειά σου στα επόμενα 5 χρόνια;
Η σημερινή οικονομική πραγματικότητα δεν επιτρέπει τόσο μακρόπνοα σχέδια.  Αυτό που θα ήθελα στο μέλλον θα ήταν μια οικονομική άνεση που θα μου επιτρέπει να επενδύω σε εξοπλισμό με τον ρυθμό που απαιτείται για την δουλεία μου. Πιστεύω κάθε studio φωτογράφος θα ήθελε περισσότερο χώρο και λίγο εξοπλισμό ακόμα, είναι δύο πράγματα που ποτέ δεν τα έχεις ακριβώς όπως θα τα ήθελες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου